Τι χρειάζεσαι ως μαθήτρια για να έχεις περισσότερες πιθανότητες να πας καλά στις εξετάσεις;

Οι εξετάσεις ξεκινούν, τέλος τα ψέματα! 

Τι χρειάζεσαι ως μαθήτρια για να έχεις περισσότερες πιθανότητες να πας καλά στις εξετάσεις;

Ήρθε ο καιρός που θα δείξει αν οι προσπάθεια ήταν αρκετή ή όχι – αν και αυτό δεν είναι πάντα σωστό, καθώς συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες, όπως το στρες! 

Το άγχος της περιόδου αυτής, το άγχος των εξετάσεων είναι κυρίαρχο αυτό το διάστημα. Μπορεί το άγχος να είναι βοηθητικό; Ναι, εφόσον κινητοποιεί τον μαθητή να είναι σε εγρήγορση, να προετοιμαστεί κατάλληλα για την επίτευξη των στόχων του. Μπορεί όμως τελικά να λειτουργήσει και ανάποδα, όταν αρχίζει και τον «παραλύει», όταν εκδηλώνεται με σωματικά προβλήματα (γαστρεντερικές ενοχλήσεις, πόνοι στην κοιλιά, πονοκέφαλοι, ζαλάδες, τάση λιποθυμίας, ταχυκαρδία, εφίδρωση, αδυναμία συγκέντρωσης, δυσκολία στην απομνημόνευση, δερματικές διαταραχές, κλπ), δυσκολίες στον ύπνο, έντονη κόπωση, διατροφικές διαταραχές, καταθλιπτική συμπτωματολογία, επιθυμία αποφυγής της στρεσογόνας κατάστασης…


Σε ποιους μαθητές είναι πιο έντονο; Κυρίως στους μαθητές που επιθυμούν να είναι πρώτοι ή να περάσουν στην επιθυμητή σχολή, όπως και σε εκείνους με χαμηλή αυτοεκτίμηση, σε εκείνους που η εξωτερική πίεση μέσα από τις προσδοκίες των γονιών, των καθηγητών ή και του ίδιου είναι βαριές και πιεστικές. Όπως επίσης και στους μαθητές που δεν έχουν προετοιμαστεί καλά όλο τον προηγούμενο καιρό και νιώθουν τώρα πως θα κριθούν και θα «τιμωρηθούν» για τον κακό τους προγραμματισμό!

Τι χρειάζεται να έχει ένας μαθητής για να έχει περισσότερες πιθανότητες να πάει καλά στις εξετάσεις;
• Πρώτα από όλα καλή προετοιμασία, οργάνωση και μεθοδικότητα
• Καλή αυτοεκτίμηση και πίστη στις ικανότητές του και στον εαυτό του
• Υπομονή αλλά και επιμονή στο στόχο του
• Κριτική σκέψη
• Να θέλει ο ίδιος να πετύχει τον στόχο του και να μην το κάνει για τους άλλους
• Να προσέξει την διατροφή, τον ύπνο αλλά και την ξεκούραση
• Να είναι συγκεντρωμένος, να έχει το μυαλό του στο «ΕΔΩ και ΤΩΡΑ», όπως λέμε και στην θεραπεία
• Να αποφύγει τις αρνητικές σκέψεις – όσο είναι δυνατόν – για να μην τις διογκώνει, ενώ παράλληλα θα φέρνει και πάλι το μυαλό του στο ΤΩΡΑ, όπου γνωρίζει σε ποια κατάσταση είναι και αν έχει προετοιμαστεί κατάλληλα

Ευχαριστούμε τη Μαρίνα Μόσχα, ψυχολόγο, MA Κλινικής Ψυχολογίας, ψυχοθεραπεύτρια και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας 
https://marinamoscha.wordpress.com 
https://www.facebook.com/marinamoscha

Διάβασε όλα τα άρθρα της ειδικού ΕΔΩ

Kαι τι πρέπει να κάνουν οι γονείς σου; Η απάντηση στην παρακάτω gallery