Μήπως η κατανάλωση γάλακτος σού προκαλεί ακμή;

Αλήθεια, το είχες σκεφτεί ποτέ αυτό;

Μήπως η κατανάλωση γάλακτος σού προκαλεί ακμή;

Το γάλα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την παιδική μας ηλικία. Μη μας πεις κι εσύ πως δεν θυμάσαι τη μαμά σου να σε κυνηγάει με μια κούπα γάλα πριν φύγεις για το σχολείο ή να σου λέει συνεχώς πως μόνο αν πίνεις πολύ γάλα θα μεγαλώσεις και θα ψηλώσεις. Όλοι μας τα έχουμε περάσει αυτά.

Άλλοι το μισήσαμε από τις μεγάλες ποσότητες που ήπιαμε (ναι, συμβαίνουν κι αυτά), άλλοι το λατρέψαμε και συνεχίζουμε ακόμα να το απολαμβάνουμε. Αν ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία, πολύ καλά κάνεις που συνεχίζεις να καταναλώνεις γάλα! Θα πρέπει, όμως, να είσαι προσεκτική με τις ποσότητες μιας και το γάλα προκαλεί… ακμή.

Κι όμως! Οι πρωτεΐνες ορού που περιέχει μέσα το γάλα έχουν την ικανότητα να αυξάνουν την παραγωγή ινσουλινοειδούς αυξητικού παράγοντα 1 (IGF-1). Με τη σειρά της, η ινσουλίνη αυξάνει τη λιπαρότητα, η οποία- εν συνεχεία- οδηγεί στην ακμή. Η ινσουλίνη, βέβαια, προκαλεί και παραγωγή ανδρογόνων, ορμονών τεστοστερόνης που διεγείρουν τα έλαια και οδηγούν εν τέλει στην ακμή.

Θα πρέπει να γνωρίζεις, επίσης, πως το αγελαδινό γάλα περιέχει και καζεΐνη, μια άλλη πρωτεΐνη, η οποία μετατρέπεται σε ορμόνη που διεγείρει την ακμή στους ανθρώπινους σμηγματογόνους αδένες.

Προσοχή, όμως! Όλα αυτά δεν σημαίνουν πως πρέπει να πάψεις να πίνεις γάλα και να το βγάλεις από τη διατροφή σου εντελώς, ώστε να μη βγάζεις σπυράκια. Όχι, βέβαια. Το γάλα είναι πολύ θρεπτικό και ευεργετικό για την υγεία σου. Απλώς θα καταναλώνεις φυσιολογικές ποσότητες. Μια κούπα την ημέρα είναι ό,τι πρέπει. Μην κάνεις υπερβολές και πίνεις ολόκληρα λίτρα σε καθημερινή βάση.

Διάβασε ακόμα: Ουάου! Ποια αλλαγή έκανε στα μαλλιά της η Millie Bobby Brown