Τι να κάνεις αλλά και τι να μην κάνεις όταν χωρίσεις

Οι συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να είσαι μια σωστή χωρισμένη

Τι να κάνεις αλλά και τι να μην κάνεις όταν χωρίσεις

Η teen queen έχει πρόβλημα και η ειδικός μας Μαρίνα Μόσχα μας βοηθά να διαχειριστούμε όλες τον χωρισμό καλύτερα.

«Γεια σας. Έχω ένα σοβαρό πρόβλημα. Χώρισα με το αγόρι που μου άρεσε και δεν μπορώ να το ξεπεράσω. Οι φίλες μου μου λένε ότι πρέπει να του στείλω ένα μήνυμα και να του πω ότι αισθάνομαι και δεν πρόλαβα να του πω τότε αλλά φοβάμαι πως αν το ρισκάρω θα τον χάσω τελείως από την ζωή μου. Θα ήθελα κάποια συγκεκριμένη συμβουλή γιατί όλη αυτή η κατάσταση με στεναχωρεί και με μπερδεύει».

Τι να κάνεις ή να μην κάνεις όταν χωρίσεις
Χώρισες, όσο και αν πονάει είναι μία πραγματικότητα. Δες όμως και τι μπορείς να κάνεις ή να μην κάνεις για να συνεχίσεις… Το μεγάλο ερώτημα από εκεί και έπειτα είναι πώς προχωράμε παρακάτω;

Τι να κάνεις
1. Δώσε χρόνο στον εαυτό σου για να «μετρήσεις» τις απώλειες αλλά και τις πιθανές νίκες. Μην σου φαίνεται παράξενο. Πολλές φορές μπορεί να θέλουμε να χωρίσουμε αλλά να μην το κάνουμε λόγω άγχους και φόβου για την μοναξιά, επειδή δεν έχουμε μάθει να παίρνουμε αποφάσεις, επειδή «λυπόμαστε» τον άλλον, επειδή… Μπορεί λοιπόν πέρα από το ξαφνικό του χωρισμού, όσο και αν μας ενοχλεί εγωιστικά και να νιώθουμε άσχημα, τελικά ίσως μας ανακουφίσει κιόλας αν το σκεφτούμε πιο ψύχραιμα!
2. Αξιολόγησε τα δικά σου λάθη. Είναι μία καλή ευκαιρία να δεις ποιο είναι το δικό σου μερίδιο ευθύνης σε αυτόν το χωρισμό.
3. Φρόντισε να βρίσκεσαι με ανθρώπους που περνάς καλά μαζί τους και που «σε ανεβάζουν».
4. Φρόντισε την διατροφή σου, την εμφάνισή σου, τον εαυτό σου, γυμνάσου. Η γυμναστική μάλιστα είναι και ένας καλός τρόπος εκτόνωσης και να νιώσεις και πάλι ζωντανή
5. Γράψου σε συλλόγους, κάνε δραστηριότητες, νέες γνωριμίες – όχι απαραίτητα για σχέση, απλά κοινωνικές γνωριμίες
6. Οριοθέτησε τους γύρω σου ώστε να μην σου μεταφέρουν νέα του πρώην
7. Πέρασε χρόνο με αγαπημένα σου πρόσωπα που δεν μπορούσες πριν –δεν ήθελες ή δεν ήθελε – λόγω της σχέσης σου
8. Κάνε όλα όσα δεν μπορούσες να κάνες πριν
9. Αντιμετώπισε το χωρισμό ως μία θετική εμπειρία που σε έμαθε κάποια πράγματα, σου έδωσε αναμνήσεις, ωραίες στιγμές και σε ωρίμασε
10. Μάθε να διεκδικείς κάτι καλύτερο για εσένα και να ζεις τη στιγμή

Τι να μην κάνεις
1. Μην μιζεριάζεις και μην θεωρείς πως αυτό που αισθάνεσαι αυτή τη στιγμή και σε πονάει τόσο, πως θα μείνει εφόρου ζωής…
2. Απέφυγε τους τοξικούς και μίζερους ανθρώπους που βλέπουν τα πάντα αρνητικά
3. Μην μιλάς διαρκώς για τον πρώην σου
4. Μην προσπαθείς απεγνωσμένα να μπεις σε νέα σχέση
5. Μην κάνεις συγκρίσεις του πρώην με τον επόμενο
6. Μην διατηρείς επαφή με τον πρώην, ούτε να προσπαθείς να συναντηθείς για να «του εξηγήσεις» ή να «σου εξηγήσει»
7. Μην παρακολουθείς τις κινήσεις του μέσα από τα social media
8. Μην βρίσκεσαι με κοινούς γνωστούς μόνο και μόνο για να μαθαίνεις νέα του ή να του πουν για εσένα
9. Μην λες ψέματα για τους λόγους του χωρισμού σου. Αν δεν θέλεις να μιλήσεις προτίμησε να πεις απλά πως δεν θέλεις να πεις κάτι παραπάνω, τουλάχιστον όχι τώρα.
10. Μην αφήνεις «ανοιχτά παραθυράκια» στο μυαλό σου ή και στην πραγματικότητα για επανασύνδεση.
Ο χωρισμός είναι ένας μικρός θάνατος, χρειάζεται λοιπόν να βιώσεις τα στάδιά του, να περάσεις το πένθος του, όπου βγαίνοντας θα νιώσεις πιο ώριμη και πιο σοφή.

Ευχαριστούμε τη Μαρίνα Μόσχα, ψυχολόγο, MA Κλινικής Ψυχολογίας, ψυχοθεραπεύτρια και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας 
https://marinamoscha.wordpress.com 
https://www.facebook.com/marinamoscha

Διάβασε όλα τα άρθρα της ειδικού ΕΔΩ

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης