Sustainability rocks! Πώς θα καταλάβεις αν ένα fashion brand είναι βιώσιμο

Η γνώση είναι δύναμη.

Με έναν αυξανόμενο αριθμό fashion brands να γίνονται βιώσιμα, η φράση «sustainable fashion» είναι μια που ακούμε όλο και περισσότερο. Τι ακριβώς σημαίνει όμως; Και πώς μπορείς να καταλάβεις εάν ένα fashion brand είναι βιώσιμο;

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: δεν είναι εύκολο να το καταλάβεις. Η αλήθεια είναι ότι καμία αγορά δεν είναι τέλεια. Επομένως, εάν ενδιαφέρεσαι πραγματικά για το περιβάλλον, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι απλώς να σταματήσεις να καταναλώνεις τόσο πολύ.

Αν έχεις όμως ήδη μειώσει τις αγορές σου και θέλεις να καταλάβεις εάν ένα fashion brand είναι βιώσιμο, υπάρχουν 8 τρόποι που θα το κάνουν αυτό πιο εύκολο για εσένα.

1. Πρώτα έλεγξε το ύφασμα

Εκτός και εάν είναι κατασκευασμένα από vintage ή ανακυκλωμένα υφάσματα, μερικά παραδείγματα από υφάσματα που χρησιμοποιούνται από sustainable fashion brands είναι το λινό, η κάνναβη, το Tencel ή το μετάξι. Το βιολογικό βαμβάκι είναι okay, χρειάζεται όμως πολύ νερό για να παραχθεί.

vegan_tiri-n44.jpg

Vegan τυρί: 3 εύκολες συνταγές για να πειραματιστείς στην κουζίνα σου

Στη συνέχεια πρέπει να ελέγξεις τις βαφές. Εάν ένα brand λέει ότι οι βαφές του είναι φυσικές τότε αυτό είναι μεγάλο bonus. Οι βαφές υφασμάτων είναι συχνά πολύ τοξικές.

Τέλος, πολλά fashion brands ισχυρίζονται πως είναι βιώσιμα επειδή χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια για να φτιάξουν το ύφασμά τους. Όπως γνωρίζουμε όμως τώρα, αυτό όχι μόνο δεν είναι καλό αλλά και πολύ κακό! Η μόλυνση από μικροσωματίδια από τέτοια υφάσματα εισέρχεται εύκολα στους ωκεανούς μας με κάθε πλύση, μολύνοντας τις υδάτινες οδούς, σκοτώνοντας τη θαλάσσια ζωή και εισχωρώντας στο σώμα μας μέσω του νερού που πίνουμε.



2. Τα δέρμα είναι ένα μεγάλο ΌΧΙ

Όσον αφορά το αληθινό δέρμα – εκτός κι αν είναι ανακυκλωμένο - απλά δεν είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Το ίδιο ισχύει και για τη γούνα. Και προφανώς, η χρήση ζωικών προϊόντων για τη μόδα δεν είναι σε καμία περίπτωση ηθική.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η vegan μόδα είναι πιο βιώσιμη και ηθική – ΑΝ φυσικά αυτές οι εναλλακτικές λύσεις είναι κατασκευασμένες από φιλικά προς το περιβάλλον υφάσματα. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν υφάσματα κατασκευασμένα από φυσικό φελλό, ίνες φύλλων ανανά και φλούδες από μήλα.

https://www.instagram.com/p/CbXsW3CP04s/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

3. Μην σε εξαπατούν οι hipsters

Η τάση των hipsters για «χειροποίητα, τοπικά» προϊόντα είναι σίγουρα θετική. Αυτό από μόνο του ωστόσο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι κάτι είναι βιώσιμο.

Το «τοπικά κατασκευασμένο» είναι εξαιρετικό και σίγουρα εξοικονομεί διοξείδιο του άνθρακα ΑΝ το αγοράζεις επίσης τοπικά (και δεν το παραγγέλνεις από την άλλη άκρη του κόσμου), αλλά δεν αρκεί για να κάνει ένα brand «βιώσιμο».

4. Επισκέψου τις κατάλληλες ιστοσελίδες

Ορισμένοι μη κερδοσκοπικοί ιστότοποι, όπως το Rank a Brand και the Environmental Working Group, χρησιμοποιούν αξιόπιστα κριτήρια για να καθορίσουν εάν ένα brand είναι βιώσιμο ή όχι.

Μια πολύ αξιόπιστη πηγή είναι επίσης το Fashion Transparency Index (FTI) που δείχνει ποια brands έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και αυτά που έχουν ακόμα δρόμο μπροστά τους.



5. Έλεγξε την Εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) ή CSR της εταιρείας

Σχεδόν όλα τα μεγάλα fashion brands ασκούν κάποια μορφή Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ). Αυτό μπορεί να βρεθεί εύκολα στους ιστότοπούς τους. Ωστόσο, για να κρατήσουν τους μετόχους ευχαριστημένους, οι εταιρείες τείνουν να αγνοούν τα αρνητικά στοιχεία στις εκθέσεις ΕΚΕ.

6. Έχε υπόψιν σου το «Cause Marketing»

Είχες ποτέ αγόρι που σου συμπεριφερόταν άσχημα και μετά σου αγόραζε λουλούδια για να σου ζητήσει συγνώμη; Κάτι τέτοιο κάνουν και οι εταιρείες που ρυπαίνουν όταν υποστηρίζουν μια φιλανθρωπική οργάνωση. Αυτό δεν αποτελεί ένδειξη μιας βιώσιμης εταιρείας. Επίσης, αυτά τα brands σπάνια δημοσιεύουν το ακριβές χρηματικό ποσό που δωρίζουν σε αυτές τις φιλανθρωπικές οργανώσεις.

7. Να είσαι επιφυλακτική με οτιδήποτε κατασκευάζεται πολύ πολύ μακριά

Πολλά luxury labels μεταφέρουν την παραγωγή τους στην Ασία για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Δεν είναι όμως μόνο τα brands πολυτελείας που το κάνουν αυτό. Τα fast fashion brands έχουν επίσης εργοστάσια σε Ασιατικές χώρες και πληρώνουν ελάχιστα τους υπαλλήλους τους.

8. Ψάξε για το προφανές

Αυτά είναι μερικά στοιχεία που σπάνια λαμβάνουμε υπόψιν μας:

• Η σήμανση «χωρίς BPA» ή BPA-free
• H χρήση ανακυκλώσιμου packaging
• Η αντιστάθμιση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Unsplash

Διάβασε επίσης:

© 2018-2024 Teen.queen.gr - All rights reserved