Πατάς συνέχεια αναβολή στο ξυπνητήρι; Καλά θα κάνεις να το σταματήσεις άμεσα

Οι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να σηκώνεσαι από το κρεβάτι με το πρώτο χτύπημα του ξυπνητηριού για να ετοιμαστείς για το σχολείο.

Πατάς συνέχεια αναβολή στο ξυπνητήρι; Καλά θα κάνεις να το σταματήσεις άμεσα

Σε καταλαβαίνω, το να σηκωθείς από το κρεβάτι το πρωί και να αφήσεις τη ζεστασιά του δεν έιναι κάτι ευχάριστο, με αποτέλεσμα να καταλήγεις να πατάς τη μία αναβολή μετά την άλλη στο ξυπνητήρι σου, προκειμένου να κερδίσεις μερικά επιπλέον λεπτά ύπνου. 

Μπορεί να είναι κάτι συνηθισμένο και να σκέφτεσαι «σιγά, όλοι το κάνουν», αλλά αυτή η συνήθεια έχει κάποιες αρνητικές συνέπειες που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας σου και δεν είναι καθόλου ευχάριστες. 

prwinoxupnima xipnitiri

Πώς θα κάνεις το πρωινό ξύπνημα να μοιάζει παιχνιδάκι

Δεν είναι επιβλαβές να κοιμάσαι μερικά επιπλέον λεπτά πατώντας το κουμπί της αναβολής, ωστόσο αυτή η συνήθεια μπορεί να σε κάνει να νιώθεις πιο κουρασμένη κατά τη διάρκεια της ημέρας σου.

Ο λόγος που δε σου κάνει καλό να πατάς το κουμπί της αναβολής

Σύμφωνα με τον Δρ Michael Breus, ο οποίος έχει γίνει δημοφιλής στο TikTok για την εμπειρία του στον... ύπνο και έχει κατονομαστεί ως «The Sleep Doctor», υποστηρίζει ότι το να πατάμε συνέχεια το κουμπί της αναβολής μπορεί συχνά να μας κάνει να νιώθουμε κουρασμένες ακόμα και μετά από πολλές ώρες ύπνου.

«Πολλοί από τους ασθενείς μου μου λένε ότι πατούν το κουμπί της αναβολής 4-6 φορές το πρωί. Αυτή είναι μια απαίσια συνήθεια», είπε σε ένα από τα πρόσφατα βίντεό του στο TikTok.

@thesleepdoctor Stop hitting the snooze button! ? Watch my new YouTube video and follow my tips for better sleep. Link in bio. ⬆️ #sleeptok #insomnia #thesleepdoctor ♬ original sound - The Sleep Doctor

Ο γιατρός ανέφερε ότι η διάρκεια της αναβολής είναι συνήθως 7-9 λεπτά, κάτι που δε δίνει στον εγκέφαλό μας τον χρόνο που χρειάζεται για να επιστρέψει σε βαθύ ύπνο. Ως αποτέλεσμα, τα τελευταία 30 λεπτά ή 1 ώρα του κανονικού μας ύπνου είναι κατακερματισμένα.

«Καλό θα είναι να ρυθμίσεις το ξυπνητήρι την ώρα που πρέπει να σηκωθείς και όχι νωρίτερα», πρότεινε.

Η αναβολή οδηγεί σε κακή ποιότητα ύπνου

Σύμφωνα με τις μελέτες, το εσωτερικό ρολόι του σώματός μας ετοιμάζεται να... «ξυπνήσει» μόλις χτυπήσει το πρώτο πρωινό ξυπνητήρι. Αυτό συμβαίνει όταν πηγαίνεις για ύπνο σε μια φυσιολογική ώρα το προηγούμενο βράδυ και όχι στις 3 τα ξημερώματα. 

Πατώντας, λοιπόν, το κουμπί της αναβολής ανά τακτά χρονικά διαστήματα, καταλήγεις να μπερδεύεις το ρολόι του σώματός σου και αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε κακή ποιότητα ύπνου.

Οι μακροπρόθεσμες συνέπειες, λοιπον, της συνήθειάς σου να πατάς αναβολή στο ξυπνητήρι αντί να σηκωθείς κατευθείαν να ετοιμαστείς για το σχολείο, πειρλαμβάνουν άγχος, ενώ σε κάνουν ευάλωτη σε ασθένειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Back to school: 3 tips για να κάνεις το πρωινό ξύπνημα παιχνιδάκι

Το πιο εύκολο και cool χτένισμα για τα πρωινά στο σχολείο