Πόσο εκτιμάς τον εαυτό σου; 4 βήματα για να πιστέψεις σε σένα

Εσύ σε ποιο επίπεδο αυτοεκτίμησης πιστεύεις ότι βρίσκεσαι;

Πόσο εκτιμάς τον εαυτό σου; 4 βήματα για να πιστέψεις σε σένα

Τι χρειάζεται να κάνεις για να τονώσεις την αυτοπεποίθησή σου; Χρειάζεται διαφυλάσσεις και να προστατεύεις τον ψυχισμό σου  από κακόβουλες επιθέσεις αρνητικών σκέψεων (σαν λογισμικό) και όταν χρειάζεται να κάνεις επαναπρογραμματισμό  του τρόπου σκέψης σου (σαν format).

Μπορείς να ακολουθήσεις τα βοηθητικά βήματα που ακολουθούν:

1. Να μιλάς στον εαυτό σου και για τον εαυτό σου στους άλλους χρησιμοποιώντας θετικές δηλώσεις. Ξεκίνα με κάτι εύκολο στο οποίο νιώθεις ότι είσαι δυνατή και τα καταφέρνεις ή που σου αρέσει πάνω σου π.χ. «έχω όμορφο σχήμα μαλλιών», «είμαι πολύ καλή στο μάθημα της Γεωγραφίας», «Οι φίλοι μου βλέπουν στο πρόσωπό μου έναν άνθρωπο εμπιστοσύνης» κ.α. 

2. Όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη και από τα λάθη μαθαίνουμε και γινόμαστε καλύτεροι. Έτσι την επόμενη φορά που θα κάνεις λάθος κάπου ή δεν θα τα κατάφερεις, αντί να πεις στον εαυτό σου «ΠΑΝΤΑ έτσι τα κάνεις» ή «ΠΟΤΕ δεν κάνεις καλά» να εστιάσεις στο συγκεκριμένο λάθος και να πεις «Αυτή τη φορά δεν τα κατάφερα, θα προσπαθήσω ξανά. Το ότι έκανα αυτό το λάθος δεν σημαίνει ότι είμαι σε όλα λάθος». Γενικά να αποφεύγεις να χρησιμοποιείς τις λέξεις Πάντα και Ποτέ.

3. Μια πιο χαλαρή ημέρα, εστίασε στον εαυτό σου και εντόπισε τα δυνατά και τα αδύναμα στοιχεία σου.   Στοιχεία που θες να εξελίξεις ή να αναπτύξεις στον εαυτό σου, πράγματα που ενδεχομένως θέλεις να αλλάξεις, καθώς και τα όρια που έχεις ως άνθρωπος και φτιάξε μια λίστα. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ποιότητες που δεν τις εντοπίζουν άμεσα και χρήζουν περισσότερης διερεύνησης. Μπορείς να ζητήσεις από κάποιο σημαντικό πρόσωπο στη ζωή σου, που εμπιστεύεσαι την γνώμη του, να σου προσθέσει στοιχεία στη λίστα σου. Για τη διευκόλυνσή σου μπορείς να αξιοποιήσεις το φύλλο που ακολουθεί. Η διεργασία αυτή θα σε βοηθήσει να εμβαθύνεις, να ενδοσκοπήσεις και να δεις λίγο καλύτερα τον εαυτό σου.

4. Επίλεξε να έχεις δίπλα σου ανθρώπους που νοιάζονται για εσένα, σε αγαπούν, σε εκτιμούν και βλέπουν σε εσένα την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου.

aftoektimisi

Να θυμάσαι ότι οι αλλαγές σε επίπεδο σκέψης χρειάζονται συστηματική καθημερινή προσωπική δουλειά.

Διάβασε ακόμα: Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις; Οι βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχεις

Ευχαριστούμε την  Ιωάννα Αλπέρτη, Επιστημονικά Υπεύθυνη Ψυχολόγος ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ/ConnectYourCityYouthCenter Ms Integrative Counselling and Psychotherapy, Adult Trainer, Μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων(ΣΕΨ-1824), https://www.facebook.com/ioanna.alperti