Ο απίστευτος λόγος που δεν πρέπει να κλείνεις το ξυπνητήρι το πρωί

Δεν είχαμε φανταστεί πόσο αρνητικές συνέπειες έχει

Ο απίστευτος λόγος που δεν πρέπει να κλείνεις το ξυπνητήρι το πρωί

Ο ήχος του ξυπνητηριού το πρωί μπορεί και να είναι από τα πιο ενοχλητικά κι εκνευριστικά πράγματα που νιώθεις ότι σου συμβαίνουν. Όταν σηκώνεσαι πολύ νωρίς, που το σώμα δεν είναι σε μεγάλη ετοιμότητα να ενεργοποιηθεί και να σηκωθεί από τα ζεστά του, απλά ελπίζεις να έχει γίνει κάποιο λάθος και να χτύπησε πριν την ώρα του. Ειδικά όταν έχει κρύο, πού να βρεις το κουράγιο να εγκαταλείψεις την κουβέρτα και το πάπλωμα που τόσο ξεχωριστή θέση έχουν στην καρδιά σου;

Το να κλείνεις, όμως, τα ξυπνητήρια μέχρι να φτάσει να χτυπήσει και το τελευταίο, παρόλο που μπορεί προσωρινά μπορεί να σου δίνει κάποια ικανοποίηση ότι έχεις κι άλλο χρόνο να κοιμηθείς, φαίνεται να μην κάνει καθόλου καλό.

Η motivational speaker Mel Robbins εξηγεί ότι το να πατήσει το «Snooze» μπορεί να μειώσει την παραγωγικότητά σου για τουλάχιστον τέσσερις ώρες. Γιατί;

«Το κουμπί ‘Snooze’ δημιουργεί μία νοητική κατάσταση, μία κατάσταση στο μυαλό σου που ονομάζεται ‘αδράνεια ύπνου’ (sleep inertia). Είναι τόσο κακό που έχει όνομα. Να τι είναι: Όταν εγώ κι εσύ πάμε στο κρεβάτι, κοιμόμαστε σε κύκλους των 90 με 110 λεπτών καθόλη τη διάρκεια της νύχτας, και, ακριβώς πριν ξυπνήσεις, οι κύκλοι του ύπνου σταματούν και το σώμα σου μπαίνει σε μία κατάσταση ξυπνήματος. Ο εγκέφαλός σου αρχίζει να ξυπνάει σιγά σιγά, ώστε να ξεκινήσει τη μέρα.

Όταν χτυπάει το ξυπνητήρι σου, είσαι σε κατάσταση ξυπνήματος. Ο εγκέφαλός σου είναι τώρα έτοιμος να κάνει την καλύτερη δουλειά του. Όμως, αν το ξυπνητήρι χτυπήσει κι εσύ πατήσεις το κουμπί του ‘Snooze’, μάντεψε τι έκανες μόλις. Μόλις έκανες τον εγκέφαλό σου να μπει πάλι σε έναν κύκλο ύπνου. Ο εγκέφαλός σου είναι τώρα σε έναν κύκλο που χρειάζεται 90 με 110 λεπτά για να ολοκληρωθεί. Μόλις έκανες επανεκκίνηση στο σύστημα»

Έτσι, ουσιαστικά διακόπτεις έναν κύκλο ύπνου, που ξεκίνησε επειδή έκλεισες το ξυπνητήρι και ξανακοιμήθηκες μέχρι να χτυπήσει το επόμενο. Σαν αποτέλεσμα, τελικά ξυπνάς χειρότερα γιατί ένα κομμάτι του εγκεφάλου σου, που έχει να κάνει με πράγματα, όπως την προσοχή και την εγρήγορση, δεν έχει ξυπνήσει ακόμα.

Δες περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί.

Διάβασε επίσης: 3 steps που θα σε βοηθήσουν να ξυπνάς πιο εύκολα το πρωί για το σχολείο